Praha 2019

V úterý 7. května jsme s celou naší třídou vyrazili do Prahy.
Sraz jsme měli v 5:45 na Východním nádraží v Opavě, protože už v 6:00 nám jel přímý vlak do Prahy. I přesto si dali někteří naši spolužáci s příjezdem na nádraží na čas J. Nakonec jsme se ale všichni sešli a odjezd vlaku stihli včas.
Do Prahy jsme dorazili kolem půl desáté dopoledne. Zrovna ve stejnou chvíli odjížděl z Prahy národní tým na MS v ledním hokeji, které se letos koná v Bratislavě a Košicích. Měli jsme také to štěstí celý „nároďák“ potkat. Poté, co jsem našla svůj ztracený tep, když jsem se vyfotila s hokejistou svého oblíbeného NHL týmu, jsme vyrazili do ulic našeho hlavního města.
Za nedlouho jsme dorazili do Národního muzea, kde jsme měli rezervovanou prohlídku. V muzeu jsme si mohli prohlédnout výstavu ke 100. výročí vzniku Československa. Kromě starých školních lavic, portrétů slavných osobností, knih, pamětních mincí, jsme zde viděli významné dokumenty pro náš národ, a to ústavu z roku 1920, Mnichovskou dohodu, Chartu 77, ale i staré motocykly, modely autobusů, telefonní budku, jukebox, dokonce i staré pokladny, sejfy, psací stroje a kuchyňské náčiní. V další místnosti byla k vidění kostra velryby, která mě, ostatně i jako zbytek výstavy, velmi zaujala.
Po návštěvě muzea a také slavného pražského Palladia, jsme se vydali Královskou cestou od Prašné brány přes Staroměstské náměstí, Karlův most až na Pražský hrad. Prošli jsme se Svatováclavskou vinicí zpátky přes Malou Stranu, kolem Werichovy vily až k Lennonově zdi, kde jsme měli možnost napsat své vzkazy a vyfotit se. Cestou zpět na Václavské náměstí jsme procházeli kolem Národního divadla a Nové scény, kde jsme viděli Srdce pro Václava Havla, umělecké dílo profesora Kurta Gebauera. Na Václavském náměstí jsme stihli i nákupy a k večeru jsme zamířili zpátky na Hlavní nádraží, odkud jsme odjeli vlakem do Ostravy.
Cesta z Prahy se mi opět zdála rychlejší než naše cesta ráno. Stejně jako je to vždycky. V Ostravě jsme tak tak stihli noční vlak do Opavy. A pak už jsme všichni zamířili unavení, ale spokojení domů.